Elektrikli Bisiklet ve Motor Gücü

Elektrikli Bisiklet ve Motor Gücü

Elektrikli Bisiklet

Bisiklet hem çevre dostu olması hem de kişileri doğa ile bütünleştirmesi itibari ile sıklıkla tercih edilen bir aktivitedir. Arabaya nazaran daha uygun bütçeli ve daha zararsız olan bisiklet, gelişmiş ülkeler tarafından çok sık kullanılmaktadır. Bu ülkelerde bisikletler için özel yollar bulunduğu için kullanan kişiye zorluk çıkartmamaktadır. Fakat ülkemizde gerek trafik gerekse bisiklet yolu olmaması yüzünden bisiklet kullanmak oldukça zor olmaktadır. Bisiklet elektrikli olacak denildiği zaman insanların ilk aklına gelen scooter tarzı bir araç oldu. Fakat elektrikli bisiklet ile klasik bisikletler aynı tarz pedal çevirme yöntemi ile kullanılmaktadır. Fakat elektrikli bisikletin tek farkı elektrik motoru sayesinde bisiklet kullanan kişinin pedal çevirmesine yardımcı olmasıdır. Bu yüzden de klasik bisiklete göre çok daha az efor harcanmaktadır. Üstelik bunu yaparken ses kirliliğine de yol açmamaktadır.

Elektrikli Bisiklet Nedir?

Elektrikli bisiklet, elektrik enerjisi sayesinde pedal yardımı ile uzun yolculuklara çıkılabilen bisiklet türüdür. Klasik bisikletlerle neredeyse aynı sisteme sahip olan elektrikli bisikletlerin farkı pedala uygulanan insan kuvvetine ek olarak uygulanan elektrik sistemi olmaktadır. Bu sistem sayesinde bisikleti kullanan kişi daha az efor harcayarak daha uzun yol yapabilmektedir. Ayrıca 20 dereceye kadar eğimli yolları çok rahat bir şekilde tırmanmaktadır. Elektrikli bisikletlerdeki sistem şarj edilebilir olurken hızları 32 km/saat’i bulabilmektedir. Elektrikli bisikletlerin modellerini seçerken şunlar dikkat edilir:

  • Bisikletin vites sayısı
  • Bisikletin fren tipi
  • Katlanabilir olup olmaması
  • Bisikleti kullanacak olan kişinin cinsiyeti
  • Bisikletin markası
  • Tekerlerin jant özellikleri

Elektrikli bisikletlerde genel olarak V-fren tipi kullanılmaktadır. Fakat ön arka disk, hidrolik disk, kampana ve mekanik disk gibi fren seçenekleri de bulunmaktadır. Üstelik elektrikli bisikletlerin katlanabilir modelleri de bulunmaktadır.

Katlanabilir Elektrikli Bisiklet Modeli

Elektrikli bisikletlerin katlanabilir olan modelleri hem yer kaplamaması hem de uzun yol yapabilmesi ile en fazla tercih edilen modellerden biridir. Bu modellerle ister şehir içinde ister şehirler arası yolculuk yapabilirsiniz. Saatte 50 kilometreye kadar çıkabilen katlanır elektrikli bisikletler oldukça az yer kaplamaktadır.

Elektrikli Bisiklet’in Çalışma Sistemi

Elektrikli bisikletin en çok kullanılan modeli göbek motoruna sahip olanlarıdır. Bu motor bisikletin ön ve arka tekerleğine monte edilir ve tekerlekleri çekme- itme yöntemi ile harekete geçirir. Bu model çok fazla kullanılsa bile herhangi bir vitese bağlı olmadığı için eğimli yollarda yavaşlayabilmektedir. Bir elektrikli bisikletin yolda ilerleyebilmesi için bisiklete entegre edilmiş bir motoru bulunmaktadır. Bu sayede hem pedal çevirerek hem de elektrik motorundan yararlanarak yol alabilirsiniz. Bunlar elektrikli bisikletlerin genel modellerinde bulunur. Pedelec modeli elektrik bisikletlerinde gidonun üzerine yerleştirilen bir destek ayar bulunmaktadır. Bu ayar kolu elektrik motorunu devreye sokar. Bu sayede de bisikleti kullanan kişi pedal çevirmeden ilerleyebilmektedir. Üstelik krank, dişlilerle entegre edilmiş bir tahrik motoru da vardır. Bunun avantajları ise;

  • Tahrilikli motor sayesinde bisiklet dişlileri kullanılarak daha az pil enerjisi harcanır.
  • Eğimli alanlarda vites yardımı ile daha kolay yokuş çıkılabilmektedir.
  • Motor ortada bulunduğu için ağırlıkta ortalanır.

Pedal yardımcısı olan modellerde, bisikleti kullanan kişi pedalı çevirmediği sürece elektrik motoru devreye girmemektedir. Bisiklete yerleştirilen destek ayar kolu ve pedal yardımı ile dik yokuşlar çok daha kolay tırmanılabilir. Ayrıca yokuş aşağı giderken elektrik motorunu devre dışı bırakabilirsiniz.

Elektrikli Bisiklet ve Motor Gücü

Motor gücü bir elektrikli bisiklet için oldukça önemli olmaktadır. Genel olarak elektrikli bisikletlerin motorları 200 Wolt ile 1000 Wolt arasında olmaktadır. Fakat genel elektrikli bisiklet pedalları 248 Wolt güce sahip olmaktadır. Bu wolt üzerine çıkan elektrikli motorlar için B sınıfı ehliyeti istenmektedir. Ayrıca plaka, kask ve trafik tescili de zorunlu olmaktadır. Ehliyeti olmayanların ise en fazla 248 Wolt gücüne kadar çıkmaları gereklidir. Eğer 1000 Wolt’a kadar çıkan bir elektrikli bisiklet var ise bu yasa gereği elektrikli motor sınıfına girmektedir. Her ülkenin yasaları farklı olmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri’ne göre sınır 750 Wolt olsa da diğer ülkelerde bu farklılık gösterebilmektedir. Motor gücü bir elektrikli bisiklet için oldukça önemli olmaktadır. Ülkemizde en çok kullanılan tür 220 Wolt güce sahip modellerdir. Bu modellerin özellikleri;

  • Menzili en fazla 35 km
  • %17 eğimi tırmanma
  • 25 km/h hız
  • 100 kilograma kadar taşıma kapasitesi
  • 48 Wolt ve 14 Ah batarya kapasitesi
  • 8 saate kadar şarj kapasitesi özelliklerine sahip olmaktadır.

Elektrikli Bisiklet Şarj Yöntemi

Bir elektrikli bisikletin aküsü oldukça kolay taşınabilmektedir. Genel olarak lityum-polimer ve lityum- iyon piller ile çalışmakta olup aynı zamanda da hafif olmaktadır. Pil seçimi elektrikli bisikletin çalışma sistemi için oldukça önemli olmaktadır. En fazla tercih edilen pil türü 36 Wolt ve 10 Ah olan Lityum-polimer piller olmaktadır. Bu piller yüksek kapasiteli olup uzun yollar için uygun olmaktadır. Şarj etmek için direksiyon ve sele arsında bulunan şarj girişine bir fiş takılıp prize takılmaktadır. Evdeki elektrik ile 1 ile 10 saat arasındaki zaman diliminde akü tamamen şarj olabilmektedir. Bir elektrikli bisikletin şarjının uzun ömürlü olması için sıcak ortamda korunması gereklidir.

Elektrikli Bisiklet Kullanırken Nelere Dikkat Edilmesi Gereklidir?

  • Elektrikli bisiklet kullanırken mutlaka bisiklet yolları kullanılmalıdır.
  • Eğer normal yoldan gidiliyor ise bütün trafik kurallarına uyulmalı ve diğer arabalara dikkat edilmelidir.
  • Elektrikli bisikletler sessiz çalıştığından dolayı diğer araçlar tarafından dikkat çekmeyebilmektedir. Bu yüzden diğer araçlara karşı ekstra özen göstermelisiniz.
  • Sessiz çalışan bu bisikletler araçların fark etmediği gibi yayalar tarafından da fark edilmeyebilmektedir. Bu yüzden elektrikli bisiklete ses çıkaran zil tarzı bir şey takılmalıdır.
  • Gece elektrikli bisiklet sürenler fark edilmek için bisiklete jant ışığı, led far, ışıklı sibop kapağı, arka stop gibi dikkat çekici eşyalar takmalıdır.
  • Her ne kadar tehlikesi az görünse de herhangi bir kazaya karşı kask, dizlik gibi koruyucu kıyafetler giyilmelidir.

Kış Mevsiminde Elektrikli Bisikletler

Kış mevsiminde havaların kötü olması sebebi ile elektrikli bisikletler kullanılmamaktadır. Bu yüzden de lastikler ve akü zaman içerisinde zarar görebilmektedir. Peki kışın elektrikli bisiklet için alınması gereken tedbirler nelerdir?

  • Kullanılmayan bisikletin lastiği 3 PSI fazla şişirilmesi gereklidir.
  • Tekerlekler tahta veya naylon yüzeye temas etmelidir. Kesinlikle beton ile teması engellenmelidir.
  • Bisikletin bulunduğu alan çok soğuk olmamalıdır. Aküsü için mümkünse 20 derece ile 25 derece arasında sıcaklığa sahip bir odada tutulmalıdır.
  • Elektrikli bisikletin aküsü her ay şarj olmalıdır. Ayrıca kullanılmayan motorun sigortası da sürekli kapalı tutulmalıdır. Böylece akünün dururken boşalması da önlenmiş olmaktadır.
  • Koruma amaçlı lastiğe vazelin veya Arap sabunu ile ince bir katman yapılmalıdır.
  • Kış boyunca bekleyecek olan elektrikli bisikletin lastiğinin düzleşmesini önlemek adına ayda bir kere bisiklet hareket ettirilmelidir.

Elektrikli Bisiklet ve Çevre İlişkisi

Elektrikli bisikletler pil ve batarya ile çalışması sebebi ile diğer araçlara göre çevreye çok daha az zarar vermektedir. Pillerin yeniden doldurulması da çevreye zarar verse de bu diğerlerine göre çok daha az miktarda olmaktadır. Elektrikli bisikletler diğerlerinin aksine insan gücüne ek olarak gelen elektrik gücü olmaktadır. Kullanım esnasında zararlı gaz çıkarmamakla beraber sessiz olması ile de ses kirliliğine yol açmamaktadır. Bu yüzden çevreci ve doğasever yerlerde sık sık tercih edilmektedir. Ayrıca sürücüler elektrikli bisikleti kullanırken doğa ile iç içe bir yolculuk keyfi çıkartabilmektedirler.

Ülkelere Göre Elektrikli Bisiklet

Ülkelere Göre Elektrikli Bisiklet

Ülkelere Göre Elektrikli Bisiklet

Ülkelere göre elektrikli bisiklet kullanımı kültüre ve yolların yapısına göre değişkenlik göstermektedir. Gelişmiş ülkelerde hızla artan kalabalık ve değişen şehirleşme anlayışı sayesinde, elektrikli ulaşım araçları hızlı bir şekilde sürdürülebilir şehircilik anlayışında kendisine yer bulmaktadır. Sürdürülebilirlik kavramı ise son 5 yılda dilimizde kendisine geniş bir yer bulmuştur. Bir durumun, herhangi bir müdahaleye ihtiyaç duymaksızın kendisini geliştirerek devam edebilmesi olarak tanımlanabilmektedir. Şehircilik planlamaları yürütülürken, ulaşım altyapısının uzun yıllar boyunca kendi kendine sistemli bir şekilde çalışabilmesi göz önüne alınarak planlanması; ulaşım altyapısının sürdürülebilir olmasıyla ilişkilidir. Şehircilik anlayışının değişmesi ve sürdürülebilirliğin önem kazanması, artan nüfus oranıyla kalabalık hale gelen trafik dolayısıyla ilgilidir. Elektrikli bisikletler, doğaya çok daha az zarar vermeyi ve kalabalık trafikte rahat bir şekilde ilerlemek isteyen insanların taleplerine yanıt vermek için tercih edilmeye başlanmıştır.

Değişen yaşam anlayışıyla birlikte elektrikli araçların önemi giderek yükselmeye ve popüler hale gelmeye başladı. Bu elektrikli araç piyasasında ise ulaşması kolay ve düşük maliyetleri sebebiyle sıklıkla tercih edilen elektrikli bisikletler birbirinden farklı modellerde üretilerek, kullanıcılarının beğenisine sunulmuştur. Dünya’daki petrolün de hızlı bir şekilde azalmasına bağlı olarak elektrikli bisikletler yüksek satış rakamlarına ulaşabilmeyi başarmıştır. Elektrikli bisikletler şehirlerde yüksek çevre duyarlılığı, toplu taşıma adaptasyonundaki kolaylık ve şehrin her noktasına kolay bir şekilde ulaşım imkanı sağlaması sebebiyle popülerleşmeye başladı. Günden güne artan elektrikli bisiklet sayısı da çağdaş kentleşme anlayışının ulaştırma politikalarında temel noktayı oluşturan geniş bir yer edinmeyi başardı.

Avrupa’da Elektrikli Bisiklet Kullanımı

Avrupa’da elektrikli bisiklet kullanımı için özel kurallar ve elektrikli bisiklet kullanıcılarına özel teşviklerle sıkça karşılaşmaya başlamamız ve bu durumun yavaş yavaş tüm dünyaya yayılması da elektrikli bisiklet kullanıcılarının sayısında ciddi derecede bir artış yaşanmasına yardımcı olmuştur. Avrupa’da elektrikli bisiklet kullanım kültürü başta devlet kurumları olmak üzere tüm ülkelerde kabul görmüştür. Örnek verecek olursak, Almanya’nın devlet posta şirketi Deutsche Post bünyesinde yaklaşık olarak 6 bin 200 görevlinin elektrikli bisikletle çalıştığının bilgisi verilebilir. Bu sayının ilerleyen yıllarda çok daha artarak, başta elektrikli mini araçlar olmak üzere elektrikli bisiklet kullanımının geniş bir kapsamla şehircilik politikalarında yer alacağını öngörmek çok da zor olmayacaktır. Son yapılan incelemeler doğrultusunda bakacak olursak, İsviçre’de yaklaşık 250 bin elektrikli bisiklet satılmıştır. Yaşlılar için elektrikli bisiklet kullanımında yaş ortalaması nispeten yüksek olan Avrupa ülkelerinde artmaya başladı. Almanya’da özel kullanım için alınan bisikletlerin ise yaklaşık olarak %11’inin elektrikli olduğu görülmekle birlikte bu oranın ciddi bir şekilde artmaya başladığından söz edilebilir. Doğaya saygının önemli olduğu Hollanda ise elektrikli bisiklet satışının en yüksek olduğu Avrupa ülkesi olarak listenin en üstünde yer alıyor.

Diğer bir yandan Dünya’nın en büyük ülkelerinin başında gelen Amerika da elektrikli bisiklet ve scooter kullanımına ciddi derece önem veren ülkelerden biri. Belli kurallar dahilinde hızı ve gücü sınırlandırılan elektrikli bisikletlerin kullanımı, Amerika’da ehliyet alma zorunluluğu olmadan yasal hale getirildi. Yapılan çalışmalarda sürdürülebilir şehircilik için oldukça önemli olduğu görülen ve kalabalık eyaletlerde insanların ulaşım ihtiyaçlarını daha rahat bir şekilde giderebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanılması mantıklı sayılarak kabul edilmiştir. Amerika’da elektrikli bisiklet kanunlarının yeni çağa ayak uydurması için düzenlenmesi amacıyla gerekli oylamalar gerçekleştirildi. Pedal destekli bisikletlerin yasal olduğu New York’ta gaz kontrollü e – scooter ve bisikletlerin yasal olarak kullanılabilmesi kabul edildi. Sağlıklı ve güvenilir toplu ulaşım alternatifi olan elektrikli bisikletlerin kullanımı ülkemizde de giderek artan bir popülariteye sahiptir.

Türkiye’de Elektrikli Bisiklet Kullanımı

Ülkemizde yeni nesil ulaşım biçimleri hızlı bir şekilde kabul görerek, yaygın biçimde kendisine yer buldu. Paylaşımlı elektrikli ulaşım biçimlerinin piyasada kendisine pay sahip olması ve bireysel kullanım için de yüksek oranda satın alınan elektrikli bisikletlerin kullanımı ülkemiz için oldukça avantajlı bir seçenek olarak kabul görmüştür. Başlangıçta kampüs içi ring ulaşım gibi kısa mesafeli ulaşım çözümleri için kullanılan elektrikli bisikletler şehir içi ulaşımda elektrikli bisiklet kullanımının önem kazanmasıyla ciddi satış rakamlarına ulaşmasına yardımcı olmuştur. Paylaşımlı elektrikli bisiklet ve scooter kullanımının artması, satın alma maliyetlerini düşürerek, kullanımın yaygınlaştırılmasına yardımcı olmaktadır. Şarj istasyonları sayesinde de ihtiyaç duyulan şarj işlemlerinin yapılabilmesi kullanımı kolaylaştırılmıştır.

Ülkemizde elektrikli bisiklet kullanımından ziyade, elektrikli scooterların kullanımı çok daha geniş bir kapsama yayılmıştır. Elektrikli bisiklet kullanımı için gerekli ehliyet ihtiyacı Türkiye’de elektrikli scooterların kullanımını arttıran en önemli kriterlerden biri olmuştur. Şehir içi uzun mesafeli yolculuklarınızı en ekonomik ve çevreye en duyarlı şekilde yürütülmesi için tercih edilebilen bir ulaşım aracı olarak talep görmektedir. Vücut gücünü zorlamadan rahat bir şekilde ilerleme imkanı sağlayan elektrikli ulaşım araçları, yaşlılar ve çocuklar tarafından da tercih edilmektedir. Elektrikli bisiklet ehliyet gerekliği için de çalışmalar yetkililer tarafından yürütülerek, ülkemizde elektrikli bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması için çalışmalar gerçekleştiriliyor. İstanbul, Ankara, İzmir gibi birçok kalabalık şehirde de elektrikli bisikletler ve scooterlar trafik keşmekeşinden kurtulmak isteyenlerin tercihi olmaktadır.

Çevreye Saygılı ve Kolay Ulaşım Aracı Olarak Elektrikli Bisiklet

Elektrikli bisikletlerin şehir içi ulaşım amacıyla kullanılması, kargo dağıtımları ve kısa mesafe ulaşımda yaşanan yüksek karbon salınımının önüne geçerek, doğaya saygılı bir seçenek olarak kabul edilmektedir. Elektrikli bisiklet kullanmaya elverişli olmayan hava koşullarında da rahat bir şekilde elektrikli bisiklet kullanarak ulaşımınıza devam edebilmek için birbirinden farklı ürünler, ülkemizdeki motosiklet üreticisi firmalar tarafından da tasarlanarak üretilmeye başlandı. Çevreye duyarlı seyahat için tercih edebileceğiniz Elektrikli bisiklet fiyatları, motor gücü veya teknik özelliklere bağlı olarak değişmektedir. Elektrikli bisikletlerin şarj istasyonlarına ülkede birçok noktada sıkça yer verilmesi de evlerde elektrik tüketiminin azaltılması ve şehir içi ulaşımda içten yanmalı, çevreye yüksek karbon monoksit salgılayan araçların kullanımını azaltan avantajlı bir seçenektir. Birçok toplu taşıma aracında rahatlıkla kullanabilmeniz için gerekli şekilde sisteme oturtulmuş elektrikli bisikletleri, kalabalık şehirlerde en uygun fiyatlarla seyahat edebilmek için kullanabilirsiniz.

Şehir içi ulaşımda spor ve yolculuk imkanını aynı anda sunan elektrikli bisikletleri her türlü koşulda rahatlıkla kullanabilmeniz amaçlanmaktadır. Yokuşları bol olan şehirlerde rahat bir şekilde yolculuk yapmak için de kullanabileceğiniz elektrikli bisiklet modelleri arasından sizlere en uygun ürünü seçerek, yolculuklarınızın keyfini çıkartabilirsiniz. Toplu taşıma bisiklet saatleri de rahat bir şekilde ulaşımınızı gerçekleştirmeniz için özel olarak belediyeler tarafından belirlenmiş, çevreci ulaşım için desteklenmektedir. Yol güvenliğinizi sağlamak amacıyla ülkemizde ve dünyada elektrikli bisiklet kullanımıyla ilgili birçok önlemlerin doğru şekilde alınması gerekmektedir. Ülkemizde birçok ülkeden getirilen elektrikli bisikletlerin geniş bir satış pazarına sahip olması, gerekli önlemlerin doğru şekilde kontrol edilebilmesini zorlaştırmaktadır. Bu zorluklarla başa çıkabilmek ve doğru şekilde düzenlenmiş güvenli ulaşım için düzenlemelerin tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çağa uygun şekilde düzenlenmesi bisiklet severler tarafından bekleniyor.

Çevreci ulaşım yöntemleri arasında elektrikli bisiklet giderek sahip olduğu yükseliş trendiyle artan kullanım sayısına ulaşıyor. İklim kriziyle birlikte değişen ulaşım tercihleri zaman içinde içten yanmalı tüm araçların elektrikli bisiklet ve araçlara dönüşmesi için adımların atılmasıyla çağa ayak uyduruyor.

Elektrikli Bisiklet ‘in Tarihi

Elektrikli Bisiklet ‘in Tarihi

Elektrikli Bisiklet ‘in Tarihi

Bilindiği gibi çevre dostu, pratik ve ekonomik olan bisikletlerin, 200 yıllık bir geçmişi bulunmaktadır. İlk bisikleti kimin icat ettiği konusunda tam olarak fikir birliği sağlanamasa da Fransız Comte de Sivrac 1790’lı yıllarda “celeripede” adını verdiği iki tekerleği bulunan bisiklet benzeri bir araç üretmiştir. Bu aracın, sert ve ahşap iki tekerlekten oluşmakta, gidonu ve selesi bulunmamaktaydı. Bisiklet benzeri bu araç, ayaklar ile hareket ettirilerek çalışıyordu. Bu tarihten sonra bu konuda pek çok çalışma yapıldı. 1885 yılına gelindiğinde ise İngiliz John Kempp Starley, günümüzde kullanılan bisiklet modellerin ilk örneğini tasarladı. Eşit büyüklüklere sahip tekerlekler, zincir sistemi, gidon ve seleli bisikletler, bu tarihten itibaren kullanılmaya başlanmıştır. Günümüzde ise bisikletler gelişen teknolojiye bağlı olarak pek çok farklı formlarda üretilmektedir. Bunlardan biri de elektrikli bisiklettir. E- bisiklet olarak da adlandırılan bu bisiklet türü geliştirilen bir elektrik motor yardımı ile çalışmaktadır.

Genel Olarak Elektrikli Bisiklet Nedir?

Standart bisikletlere göre pedal kuvvetine destek olunması için elektrik desteğinin devreye girdiği bisiklet türüne elektrikli bisiklet denmektedir. Bu araç da bir bisiklet türü olduğu için plaka, ehliyet ya da trafik sigortası gibi kanunu durumlar muaftır. Elektrikli motor ve batarya teknolojisindeki gelişmeler günümüzde elektrikli bisikletlerin yüksek performanslı ve uzum ömürlü olarak geliştirilmesini sağlamıştır.

Elektrikli bisikletler, standart bisikletlerin sürüş keyfini aynı biçimde korurken ayrıca dik yokuşların rahatlıkla çıkılmasını sağlar. Bunların dışında uzun yollar için ideal bir kullanım keyfi yaşatır. Bu bisikletlerin motor güçleri ise 200-1000 W arasında değişmektedir. Genel olarak bisiklet pedallarında 248 W kullanıldığı bilinmektedir. 1000 W’ye kadar elektrik gücü olanları ise elektrikli motor olarak kabul edilmektedir. Yani bisiklet değil motor sınıflandırılmasına tabi tutulmaktadır.

Elektrikli Bisiklet Tarihçesi

Elektrikli bisiklet, geliştirilen pedal yapısı sayesinde sürücünün pedalı çevirmesi ile kullanılan bir bisiklet çeşididir. Bu bisiklet türünde elektrik enerji kullanılarak bisikletin ilerlemesi sağlanılmaktadır. Elektrikli bisikletler ile ilgili ilk çalışmalar ise 1890 yıllarda ABD patent belgeleri ile ortaya konmuştur. Ogden Bolton Jr. 31 Aralık 1895’de bataryalı bir sisteme sahip “arka tekerleğe takılı, 6 kutuplu, fırçalı ve komütatör doğru akımlı (DC) göbek motorlu” “U.S. Patent 552.271” almıştır. Bir vitese sahip olmayan bu bisikletin, motoru 10 voltluk bir bataryadan 100 amperlik bir akıma sahipti.

Ogden Bolton Jr. Patent bildirimden iki yıl sonra yani 1897’de Hosea W. Libbey, çift elektrikli motora sahip U.S. Patent 596.272 patentli bisikleti icat etti. Bu bisikletin motoru ayna kol aksında bulunmaktaydı. Aynı model geliştirilerek daha sonra 1990 yılların sonunda “Giant Lafree e-bisikletleri” tarafından tekrar icat edildi.

Mathew J. Steffens ise 1898 yılında tekerleğin dış tarafında tahrik kayışını kullanarak arkadan çekişli bir sisteme sahip bir bisikletin patentini aldı. Schnepf 1899 yılına gelindiğinde U.S. Patent 627.066’li arka tekerleği sürtünmeli bir yapıya sahip “makaralı tekerlek” olarak adlandırılan tahrikli elektrikli bisikleti geliştirmiştir.

Elektrikli Bisiklette 1990’li Yıllardan Sonraki Gelişmeler

21. yüzyılda yaşanan siyasi ve ekonomik gelişmeler dünya milletlerini yakından etkilemiştir. Sanayileşme ve bu duruma bağlı olarak da makineleşme her alanda kendini göstermiştir. Gelişen teknolojiyle beraber pek çok ürün daha kullanışlı ve sağlam bir hal almıştır. Bisikletlerde bu ürünlerdendir. Ekonomik ve çevre dostu olan bu ürünler, bu yüzyıl itibari ile farklı formlarda üretilmeye ve geliştirilmeye başlanmıştır. Özellikle elektrikli bisikletler daha kullanışlı ve yüksek performanslı çevre dostu araçlar olarak üretilme başlanmıştır. 1990 yılların sonu itibari ile tork sensörleri ve güç kontrolleri geliştirilmiştir. Japonya’da 1997 yılında bu konuyla ilgili Takada Yutky geliştirdiği cihaz için patent başvurusu yapmıştır.

1992 yılında Vector Services ise Limited Zike  e- bisikleti tasarladı ve piyasaya sundu. Bisiklette “NiCd pilleri ve 850 gr sabit-mıknatıslı motora” sahiptir.

Japon otomotiv firması Yamaha 1989 yılına elektrikli bisikletlerin ilk prototiplerinden üretti. 1993 yılına gelindiğinde ise pedal destekli olanlarını icat etmiştir. Bu tarihten 2004 yılına kadarki dönemde üretim %35 civarlarında artış göstermiştir.

Amerikan otomobil devi Lee Iacocca ise 1997’de E-bike SX modelini üreten EV Global motors’ı kurmuştur. Bu dönemden sonra ABD’de e- bisikletler yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu dönemden sonra elektrikli bisikletler hacimli kurşun asit piller kullanılarak üretilmiştir. Daha yeni modeller ise daha hafif yapıda ve yüksek kapasiteli NiCd, NiMH ve Li-ion piller kullanılarak üretim yapılmıştır. Performansları değişse de Li-ion pillerin hızı ve menzilleri diğer pillere göre daha fazladır.

2007 yılında ise Çin’de kullanılan bisikletlerin %10-20 arasında elektrikli bisiklet olduğu bilinmektedir.

Elektrikli Bisiklet Sınıflandırılması Nasıldır?

Asırlardır insan hayatında önemli bir yere sahip olan bisikletler, sadece bacak kuvveti ile hareket ettiği için fazla uzağa gidememekte ve seyahat edebilecek özellikte değildi. Ayrıca orta yaş üzeri insanlar bisiklet kullanmayı bu nedenlerden dolayı tercih edemiyordu. Elektrikli bisikletler bu duruma çözüm bulmuş çevre dostu araçlardır. Elektrikli bisikletler, motorlarının özelliklerine göre farklı sınıflara ayrılmaktadır. Ayrıca ülkeler de kendi prosedürlerine göre elektrikli bisikletleri sınıflandırmaya tabi tutmuşlardır.

  • Pedal destekli (Pedelek): Bu bisiklet modelinde motor pedal çevirerek düzenlenmektedir. Pedelek olarak da bilinen bu elektrikli bisiklet modelinin pedal çevirime kuvvetini ve her ikisini de algılayan sensörü bulunmaktadır.
  • İsteğe bağlı güç: Scootor ve motosiklet gibi motor gidondaki güç tutamağı ile etkinleşmektedir.

Elektrikli Bisiklet Kullanım Avantajları Nelerdir?

Elektrikli bisiklet, şarj edilen bir batarya ile hareket eden bazen de pedalla kullanım imkânı olan elektrikli motor gücü ile çalışan bir bisiklettir. Bu bisikletlerin genel özellikleri ise;

  • Bu bisikletler motor gücü sayesinde düşük kondüsyonlu ve ileri yaşlı kişiler için de uygundur.
  • Bu bisikletle gelişmiş motor gücü sayesinde dik yamaç ve yokuşları rahatlıkla çıkılabilir.
  • Yüksek performans sağlaması ve sağlam bir yapıya sahip olması nedeni ile uzun mesafeler için tercih edilebilir.
  • Güçlü bir pedal sistemi olduğu için hızlı yol alınabilmesini sağlamaktadır.

Türkiye’de Elektrikli Bisikletler Konusunda Kanuni Düzenlemeler Nelerdir?

Şu an ülkemizde elektrikli bisiklet tam olarak bir sınıflandırmaya tabi tutulamadı. Bu nedenle düzenlemeler tam net değil. Fakat geçerli olan bir düzenleme bulunmaktadır.  Karayolu Trafik Yönetmeliğinin 3. Maddesinin Birinci Fıkrasının C bendinin 10. Alt bendinin tanımlama dışında kalanlara göre;

  • Pedalı bulunmayan ya da pedal kullanarak sürme opsiyonu bulunmayan 0,25 kW’dan gücü yüksek ve 25 km’den hızlı giden araçlar için ehliyet ve kask kullanımı gereklidir. Ayrıca araçlar vergiye ve tescile tabidir. Bu tanım dışında kalan elektrikli bisikletlerin kullanımı için herhangi bir ehliyet, tescil ve plakaya gerek görülmemektedir.

Elektrikli Bisiklet Satın Alırken Hangi Özelliklere Dikkat Edilmelidir?

Gelişen teknoloji makine teknolojisini de önemli ölçüde etkilemiştir. Elektrikli bisikletler de bu durumlara bağlı olarak farklı özelliklerde üretilmiştir. Günümüzde elektrikli bisiklet modellerini pek çok farklı çeşitte üretilmeye başlanmıştır. Bir kişinin bu nedenle bu bisikletleri satın alırken öncelikle motor gücünün dikkat etmesi önemli olacaktır. Örneğin ehliyetiniz yoksa motor gücü olarak 250 W altında olanların tercih edilmesi gerekmektedir. Ayrıca menzil özellikleri, ışıklandırma düzeni, alarm düzeni ve pedal özellikleri gibi detaylara da dikkat edilmesi gerekmektedir. Yukarıda bahsedilen tüm bu hususlar, elektrikli bisikletlerin fiyatlarını da etkilemektedir.

Ehliyetsiz Elektrikli Bisiklet Kullanma Cezası

Ehliyetsiz Elektrikli Bisiklet Kullanma Cezası

Ehliyetsiz Elektrikli Bisiklet Kullanma Cezası

Günümüzde trafikte farklı birçok taşıt bulunuyor. Trafikteki taşıtlardan birisi de bisiklet çeşitleridir. Özellikle de güneşli günlerde sıklıkla tercih ediliyor. Bisiklet türlerinden ise elektrikli bisikletlerin kullanımları her geçen gün artıyor. Çünkü günümüz koşullarında elektrikli bisikletler daha avantajlı olarak kullanım sağlıyor. Fakat elektrikli bisikletlerin kullanmak isteyenler için küçük bir ayrıntısı bulunuyor. Bu küçük ayrıntı da ehliyet sahibi olmaktır.

2016 yılının başında Karayolları Trafik Yönetmeliğinde değişiklikler oldu. Bu değişikliğe göre bazı elektrikli bisikletlerin kullanımları için ehliyet şartları getirildi. Çünkü karayollarında trafikteki araçlar yıllarda geçtikçe değişiklik gösterir. Elektrikli bisikletler ise trafikte yer almaya başlamıştı. Bu yüzden de Karayolları Trafik Yönetmeliklerine 2016 yılında dahil oldular. Her elektrikli bisikletler aynı durum söz konusu değildir. Yapılan değişikliğe göre Karayolları Trafik Yönetmeliği elektrikli bisikletleri güçlerine göre ayırmıştır.

Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre 0 ile 0.25 kw gücünde ki elektrikli bisikletler ehliyetsiz olarak kullanılabiliyor. Ehliyeti olmayanlar 0 ile 0.25 kw gücünde ki elektrikli bisikletleri kullanılmasına izin veriliyor.

Aynı yönetmeliğe göre 0.25 ile 4 kw gücünde ki elektrikli bisikletlerin sürücülerine ehliyet şartı bulunuyor. Bu elektrikli bisikletleri kullanmak isteyenler kişilerin M sınıfı ehliyetinin bulunması zorunludur. Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre bu tarz elektrikli bisikletleri M sınıfı ehliyeti olmadan kullanılması dahilinde trafik cezası kesilir.

Yönetmeliğe göre 4 kw gücü ve üstündeki elektrikli bisiklet çeşitlerinin kullanan kişi için ise A1 ehliyetini olması gereklidir. A1 ehliyete sahip olmadan 4 kw gücü ve üstünde ki elektrikli bisikletleri kullananlara ise trafik cezası kesiliyor. Günümüzde A1 ve M sınıfı ehliyete sahip olmak için reşit olma sınırı bulunmuyor. 16 yaşını doldurmuş olmaları gereklidir.

Günümüzde elektrikli bisikletleri trafik kullananların ehliyet kontrolleri çoğunluk ile sivil ekipler tarafından yapılır. Elektrikli bisikletlerin istenilen ehliyetler olmadan kullanmanın para cezası 1700 civarında bulunuyor. Şayet kullanılmakta olunan elektrikli bisiklet sürücüye ait değil ise; elektrikli bisikletin sahibine de para cezası uygulanır. Elektrikli bisikletin sahibine uygulanan para cezasının miktarı ise 1300 civarında bulunuyor.

Günümüz koşullarında elektrikli bisiklet kullanmak isteyenlerin ehliyetlerini alarak kullanmaları ise daha doğru oluyor. Çünkü aksi bir durumda ödenen para cezaları maliyetlidir.

 

Elektrikli Yerli Bisikletler İçin Piller Şu Anda Üretimde

Elektrikli Yerli Bisikletler İçin Piller Şu Anda Üretimde

Elektrikli Yerli Bisikletler İçin Piller Şu Anda Üretimde

Vestel markası, ülkemizde elektrikli bisiklet bataryası üretim faaliyetlerine başladı. Tamamen yerli donanım, yazılım, mekanik tasarım, imalat ve test altyapısına sahip piller aynı zamanda hızlı şarj kabiliyetine sahip olmaktadır.

Avrupa elektrikli bisiklet pazarı önemli bir büyüklüğe ulaştı ve Türkiye ülkesine olan ilgi her geçen gün artmakta. Ancak pillerin yüksek maliyeti, kısa ömrü ve güvenlik riskleri kullanıcılar için engel oluşturmaktadır. Bu bağlamda, şirket tarafından tasarlanıp üretilen ve geçtiğimiz yıl IFA’da duyurulan yerli tasarım ve imalat pilleri alternatif olarak ortaya çıktı. Sarkano’dan gelen ilk siparişin ardından şirket, tüm yerel bisiklet üreticileri ve dünya için pil üretmeyi hedeflemeyi planlamaktadır.

Verilen bilgilere göre, otomobil bazlı elektrikli bisikletler için uygun piller EN50604-1 güvenlik sertifikalı olmaktadır. Şirket tarafından üretilen bu piller, yüksek enerji yoğunluklu NCA hücreleri kullanmaktadır. Sistem, pili Bluetooth aracılığıyla bir cep telefonuna bağlayan ve uygulamanın pilin durumunu izlemesini sağlayan çevrimiçi bir hizmet sağlar.

Bu piller ayrıca IP66 su geçirmez tasarım için EN50604-1 onayının gerektirdiği şok, darbe ve çarpışma testlerini de geçmiştir.

Vestel firmasından yapılan açıklamaya göre şirket, ülkenin ilk elektrikli bisiklet pilini üretmeye başladı.

Donanım, yazılım, mekanik tasarım, üretim ve test altyapısının tamamı Vestel mühendisleri tarafından üretilmekte olup, bataryalar güvenilirlik, uzun süreli kullanım ve online hizmet avantajları sunmaktadır.

Elektrikli bisikletler, trafik sorunları ve artan talep nedeniyle büyük şehirlerde sağlıklı bir yaşam tarzının farkında olan tüketiciler için bir seçenek olmaya devam ediyor. Avrupa elektrikli bisiklet pazarı önemli bir büyüklüğe ulaştı ve Türkiye ülkesine olan ilgi her geçen gün artıyor. Ancak pillerin yüksek maliyeti, kısa ömrü ve güvenlik riskleri kullanıcılar için engel oluşturmaktadır.

Türkiye IFA, yerli bisiklet üretiminde çekici tasarım ve ileri teknoloji, tasarım ve üretim programı açısından kalite, ilk yıl teslim maliyeti ve satış sonrası hizmet açısından büyük avantajlar sunduğunu gösterdi. Vestel, ünlü firma Salcano bisiklet markasından ilk siparişi alarak tüm yerel bisikletçiler ve dünya için pil üretmeyi hedefliyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Elektrikli Scooter Direktifi İkinci Kez Komiteye Devredildi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Elektrikli Scooter Direktifi İkinci Kez Komiteye Devredildi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Elektrikli Scooter Direktifi İkinci Kez Komiteye Devredildi

Trafik hacminin artması ve yolcuların kentsel yaşamdaki hareketleri nedeniyle elektrikli scooterlara olan talep artmaktadır. Elektrikli scooterlar vatandaşlara yakın mesafeden hareket özgürlüğü ve virüslerden korunma sağlarken, ulaşım ve toplu taşıma yükünü azaltır. Tüm benzer direktifler için incelemerde bulundu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Çevre Şehircilik Bakanlığı’na bir metin gönderdi. Endüstride sektöre hizmet veren yedi elektrikli scooter şirketi metni tamamladı ve şirketten geri bildirim almak için bakanlığa geri gönderdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) elektrikli scooter kullanımına ilişkin çıkardığı yönerge bugünkü UKOME konferansının gündemi olmaktadır. Yapılan oylama sonucu sırasında, elektrikli scooter kullanım kuralları ile denetim ve onay esaslarını belirleyen yönerge taslağı oybirliğiyle İkinci Alt Komiteye devredildi.

Pandemi sürecinde yoğun trafik nedeniyle toplu taşıma kullanmak istemeyen kişiler, elektrikli scooterlara olan ilgi her geçen gün artıyor. Kaza ve ölüm nedeniyle İstanbul’un metropol bölgesindeki Uluslararası Para Piyasası İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından elektrikli scooter kullanımı ve çalıştırılmasına ilişkin talimatlar yayınlanma süreci başlamıştır. Direktif taslağı ilk olarak 25 Haziran 2020 tarihindeki UKOME Konferansı’nda önerildi. Yönerge, oy birliğiyle alt komiteye devredildi. Daha sonra Temmuz ayında tekrar UKOME gündemine sunulan metin hükümet temsilcilerinin oylamasıyla reddedildi.

Aralık 2020 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin gündemini teyit etmek için Karayolu Trafik Kanunu “Organizasyonel Çevre Ajansı Taslak Türkiye” oluşturulmuş ve elektrikli scooter dağıtımı yapılmıştır. Kullanım yaşı 16 olarak tanımlanmıştır ve yalnızca bisiklet yolu veya otoyol olarak kullanılan alan 50 km / saatin altında olmaktadır. Araç olarak kabul edildikten sonra, Şubat ayındaki UKOME konferansında herhangi bir ayarlama yapılmadığı için sorun tekrarlandı.

Bugün Janisary Eurasia Show Center’da düzenlenen UKOME konferansında eski yönerge oybirliğiyle alt komiteye devredildi. Adımlar iki başlık altında toplanmıştır. Komiteye gelince, bu öneri önce oylandı. Alt komite daha sonra transfer için oylandı.

Bir hükümet temsilci kişisi, “Ulaştırma Altyapı Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, polis karakolu ve İçişleri Bakanlığı, Mart ayları zamanında yürürlüğe girebilecek düzenlemeler için hazırlıkların yapılmasını emretti.” dedi. Prosedürler için önce bir yasa, sonra bir kural ve sonra bir direktif çıkarmanız gerekir. “Önümüzdeki ay açıklanacak yönetmelikler ve koordineli direktifler var.” diye ifadelerde bulundu.

Orhan Demir’den 8 Aydır Kanunun Çıkmasını Bekliyoruz Açıklaması

İstanbul Uluslararası Para Piyasası ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Bakan Yardımcısı Orhan Demir, yapılan toplantıda şunları söyledi: Bu sırada kardeşlerimizden birini kazada kaybettik. Görünen o ki bu gidişatla kaybetmeye de devam edeceğiz. Kimin kullandığını bilmiyorum, bu yüzden hangi yöne gideceğimi kontrol edemiyorum. Güvenlik önlemleri, ne giydiğiniz veya kask takıp takmadığınız üzerinde hiçbir kontrole sahip değilsiniz. Bu çocuklar ölmeyi mi bekliyor? Yoksa talimatları kabul ediyor musun? Yasa geçirilirse, yasa yönergeyi ihlal eder. Bakanlık ekibine de bu talimatı verdik. Ben şahsen Bakan Yardımcısına verdim. “Ankara ilinde oluşturulan direktifler buradaki direktiflerle aynı” dedim.

Yaş Sınırını Uzatma Kararı

Toplu Taşıma Hizmetleri Daire Başkanlığı’nın konferansta oybirliği ile kabul ettiği teklifte 30 Haziran 2021 tarihi itibarıyla minibüs, taksi ve personel servis araçları için yaş sınırı bulunmamaktadır.

Türkiye ülkesinde ulaşım aracı olarak kullanılan ve % 50 oranından fazlasını oluşturan “C segmentinin” ilk 0 ile 2 yılında satın alınan yerel içerikler vardır.

Taşımacılık kapsamında hizmet araçlarının sınırsız kullanım yöntemine yönelik olarak tüzel kişilere yaptırım uygulanmasına ilişkin gündem maddesi oybirliği ile kabul edildi.

İki Tekerlekli Elektrikli Bisiklet Porsche 618 Duyuruldu

İki Tekerlekli Elektrikli Bisiklet Porsche 618 Duyuruldu

İki Tekerlekli Porsche 618 Duyuruldu

Otomobil üretiminde ilk sıralarda olan ve tasarım harikaları yaratan Porsche, yeni otomobilinin tasarımını gösterdi ve görenleri hayran bıraktı. İki tekerlekli bir motosiklet olan Porsche 618, İspanyol tasarımcı Miguel Angel Bahri tarafından tasarlandı.

Görenleri sayısız hayale daldıran Miguel’in başyapıtı, tasarladığı bu elektrikli bisiklet ile otomobil dünyasına damgasını vurdu. Miguel’in söylediğine göre kendisi bu tasarımı yaparken Porsche 911’den esinlendiğini ve renklerini ise 918 Spyder’dan seçti. Bu konseptler ile müthiş bir iki tekerlekli motosiklet oluşturan Miguel; tasarımıyla yalnızca Porsche’nin değil, tüm otomobil dünyasının dikkatini çekmeyi başardı.

Şimdiye kadar hiç motosiklet piyasaya sürmeyen Porsche firması hakkında akıllarda hep ‘’Acaba Porsche motosiklet üretse nasıl olurdu?’’ sorusu bulunuyordu. Porsche 618 ise bu sorunun cevabını en iyi şekilde karşılamış oldu ve motosiklet tutkunlarını kendisine hayran bıraktı.

2

Bugüne kadar alışagelmiş motosiklet tasarımlarının bir hayli dışında çıkan Porsche 618, adeta bilim kurgu filminden fırlayıp gelmiş gibi bir hissiyat bıraktı ve otomobil kullanıcılarının dikkatini çekmeyi başardı.

Bu harika tasarımı üstlenen Miguel, Porsche 618 nedeniyle müthiş bir unvan da kazanmayı başardı. Özellikleyse motosikletin gövdesi görenleri şaşkına çevirmeyi başardı.

Porche 618 2025’ten Önce Gelmeyecek

Motosiklet tutkunları bu otomobili heyecanla beklerken Porsche’den hayal kırıklığına uğratan bir haber geldi ve yetkililer Porsche 618 motosikletinin 2025 yılından önce gelmeyeceğini söyledi.

Tesla  Markasının Elektrikli Bisikleti Nasıl Olurdu?

Tesla Markasının Elektrikli Bisikleti Nasıl Olurdu?

Tesla  Markasının Elektrikli Bisikleti Nasıl Olurdu?

Elektrikli otomobilleri ile bir dünya markası haline gelen Tesla markası son dönemlerde elektrikli bisiklet çalışmalarını sürdürüyor. Elektrikli araçlara olan talep her geçen gün artmasından dolayı elektrikli bisiklet üretmeyi düşünen Elon Musk bu alanda çeşitli çalışmalar yapıyor. Her açıdan ele alındığı zaman normal otomobillerden daha kullanışlı olan elektrikli otomobillerin gelecekte pek çok noktada kullanılacağı söylentiler arasında yer alıyor.

Aynı zamanda elektrik enerjisi ile çalışan araçlar arasında sadece otomobiller değil, kamyon, scooter ve bisikletlerde gün geçtikçe çoğalıyor. Elektrikli bisikletler, trafiği önlemeye yardımcı olan ve hızlı bir şekilde dilediğiniz tüm noktalara ulaşmanızı sağlayan ve sağlık açısından da birçok faydası olan bir araçtır. Tesla markası, insanlara büyük fayda sağlayan elektrikli bisikletlerin üretimden sonra, insanlara ne gibi faydalar sağlayacağını ve bisikletin görünümünün ne şekilde olacağını derleyerek araştırmalarını ortaya koyuyor. Tesla markası bir elektrikli bisiklet üretmiş olsaydı görünüm ve özellikleri şu şekilde olurdu;

  • Tesla markası, internet üzerinden bir elektrikli bisiklet yayınlıyor. Bu elektrikli bisiklet görünüm olarak diğer bisikletlerden oldukça farklıdır. Teknolojik gelişmeler detaylı olarak düşünülmüş olmakla birlikte tasarımda da bisiklete ayrı bir görünüm kazandırılmıştır.
  • LiDAR sensörü olarak bilinen sensör sayesinde, bisiklet yan, arka ve ön kısımlarda koruyucu görevi gören bir bariyer oluşturuluyor. Bisiklet ile sürücü seyir halindeyken yolda mevcut olan tümsek, taş ve benzeri gibi insana zarar verecek unsurlar karşısında uyarıcı etkenler devreye girerek kullanıcı uyarılıyor.
  • Tesla markası tekerleklerde de değişikliğe giderek özel jant sistemi kullanmıştır. Özel jant sistemlerinde ki bulunan teller ve amortisörler sürüşün daha yumuşak olmasına olanak sağlıyor.

tesla

Normal Elektrikli Bisiklet Özellikleri Nelerdir?

Dünyanın birçok yerinde kullanılan elektrikli bisikletler birbirinden farklı özelliklere sahiptir. Tesla markasının çalışmalarını sürdürdüğü elektrikli bisiklet ile normal bir bisiklet arasında çeşitli farklar bulunuyor. Normal bir elektrikli bisikletin özellikleri şu şekildedir;

Normal elektrikli bisikletler Tesla’nın çalışmalarını sürdürdüğü bisikletten oldukça farklıdır. Görünüm olarak normal bir bisikleti andıran bir yapısı mevcuttur. Elektrikli bisikletlerde LİDAR sensörü kullanılmaz. Lidar sensörü yerine, bisikletin ön kısmında bulunan panel mevcuttur. Bu panelde, herhangi bir tehlike durumuna karşın uyarıcı sensör yer almaz.

Normal bisikletlerde bulunan ekran panelinde kaç kilometre yol gittiğiniz, bisikletinizin şarjının ne kadar kaldığı gibi çeşitli bilgilendirmeler yer alır.

Normal bisikletlerde ayna ve benzeri gibi aksesuarlar muhakkak takılmalıdır. Uyarıcı bir sistemi olmamasından dolayı kaza riski ile karşı karşıya kalınabilir.

Normal elektrikli bisikletler, yokuş ve engebeli noktaları tek bir hamlede çıkamayabilir.

Normal bisikletler Tesla’nın sunmuş olduğu bisiklete göre şarj süresi yaklaşık 7 ila 8 saat arasında değişkenlik gösteriyor.

Normal bisikletlerde bisikletin ön ve arka kısmında herhangi bir bariyer mevcut değildir.

Tesla markasında tekerleklerin genişliği sabittir. Normal bisikletlerde ister daha geniş isterseniz de daha ufak çaplı tekerleği olan bir elektrikli bisiklet tercih edebilirsiniz.

TOGG Yerli Elektrikli Bisiklet

TOGG Yerli Elektrikli Bisiklet

Mobilitenin Önem Kazanması

Korona virüsün etkisiyle bisiklete olan talep arttı ve Türkiye 2020 yılında 50 milyon Euro değerinde bisiklet ihracatı yaptı. Hem hava kirliliği yaratmaması hem de kullanım maliyetinin yüksek olmaması gibi sebepler de bisikletlere olan talebi arttırmıştır. Mobilite sektörünün önem kazanması sonucunda bazı otomotiv firmaları da mobilite şirketlerine dönüşmüş ve özellikle pandemi sürecinde tekerlekli ulaşım, dönüşüme uğramıştır. Ulaşım amacının yanında sportif amaçla da kullanılan bisiklet, yalnızca Türkiye’de değil; dünya çapında yüksek bir talep görüyor.

Toplu taşıma kullanmak istemeyen kişiler de otomobil fiyatlarına göre daha düşük kullanım maliyetine sahip olan bisikletleri tercih ediyorlar. Çevreci yapısının yanında sağlıklı da olması sayesinde 2020 yılında bu sektörde yüksek miktarda ihracat yapıldı. Pandeminin başlarında birçok yarışın ve organizasyonun ertelenmesi sayesinde, tüm etkinlikler belli bir döneme denk geldi. Bu sayede bisiklet ihtiyacı, buna bağlı olarak bisiklete olan talep arttı. İhracatta önemli bir gelişme kaydeden mobilite sektöründe rekor bir rakam olan 50 milyon Euro görüldü.

 Bisiklette 50 Milyon Euro İhracat

Pandeminin etkisiyle Avrupa ve Amerika’da bisiklet satışlarında olağanüstü bir artış görülmüştür. Yüzde 110’un üzerinde pazar büyümesinin yaşandığı yerler genellikle Avrupa ülkeleri oluyor. Yıl bazında bakıldığında da bisiklet satışlarında yüzde 50’nin üzerinde büyüme görülüyor.

Türkiye’de bisiklete olan ilginin artmasıyla sektörün de ihracata etkisi büyük oldu. Bisiklet Endüstrisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, 2020 yılında bisiklet ihracatının 50 milyon Euro üzerinde olduğunu söyledi. Ayrıca ithal ara mamul İlave Gümrük Vergisi ve Gözetim oranlarında yapılan düzenlemelerin de sektörü olumlu yönde etkileyeceğini vurguladı.

Pandemi Sürecinde Bisiklet Yarışı

Korona virüs, spor organizasyonları üzerinde de büyük bir etkiye sahip oldu. Salgının ortaya çıktığı ilk zamanlarda bisiklet yarışları ertelenmişti. Daha sonra pandemi önlemleri alınarak büyük bisiklet yarışlarına devam edildi. Özellikle Fransa’da Tour de France, İspanya’da La Vuelta ve İtalya’da Giro D’Italia turları gerçekleştirildi. Büyük organizasyonlardan bir diğeri de Antalya’da yapılacaktı ancak iptal edildi. Yerel yarışlar ise faaliyetlerini sürdürüyor.

Soğuk Havada Bisiklet Yarışları

Geçtiğimiz hafta Muğla’da Türkiye Bisiklet Federasyonu tarafından Bisiklet İl Birinciliği yarışı gerçekleştirildi. Sezonun heyecanlı bir başlangıcı olan bu yarışın Mayıs ayında, Türkiye Şampiyonası öncesinde gerçekleştirilmesi planlanıyordu. Muğla’nın farklı ilçelerinden bireysel lisansla veya takımlar ile katılımın sağlanabildiği yarışta ocak ayında dondurucu soğuk varken 7 farklı yaş kategorisi vardı. Bu kategorilerde toplamda 94 bisikletçi yarıştı ve yaş kategorilerinde derece yapan sporcular ödüller aldı. Genel Klasman birincisi, Marmaris bölgesi takımlarından olan Caria Velomaris’in sporcusu 19 yaşındaki Emir Yargıç oldu.

Federasyon yarışları dışında özel Gran Fondo yarışlarının da gerçekleştirilmesi planlanıyor. Nisan ayının sonunda Uluslararası Bisiklet Federasyonu tarafından Gan Fando Serisi’nin Türkiye ayağı Antalya’da gerçekleştirilecek. Yarışta uluslararası katılımcıların da olması bekleniyor ve bu yüzden yarışın Antalya’da turizme katkısı olacağı tahmin ediliyor.

TOGG Yerli Elektrikli Bisiklet

Bisiklet endüstrisindeki gelişim hız kesmeden devam ediyor. Her yıl farklı bir yenilik görülen sektörde, elektrikli teknolojiler de mobilitenin önemli bir parçası haline geldi ve bisiklet sektöründe elektrikli dönüşüm hız kazandı. Pandemi sürecinde toplu taşıma araçlarında kullanım azaldı ve mobilite ciddi bir biçimde önem kazandı. Günlük ulaşımda mobilitenin önem kazanmasıyla, elektrikli teknoloji de bu sektörde yaygınlaşmaya başladı.

Bisiklet Endüstrisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, yerli üretimde ihraç kabiliyetinde ve sürdürülebilirlikte kararlı olduklarını dile getirdi. Elektrikli bisiklet markası için inanç ve sabır ile çalışmalarına devam ettiklerini de vurgulayan Esat Emanet, milli elektrikli otomobil projesinin de kendilerine ilham verdiğini ve destek olduğunu söylüyor. Yerli ve milli pil üretiminde gelinen nokta yerli ve milli elektrikli bisiklet projesini de etkiledi. Olumlu yönde etkilenen projede hayal aşamasından planlama aşamasına geçildiği söyleniyor.

Projeye göre satış fiyat aralıkları da verildi. Bunlara göre;

  • Şehir bisikletleri için satış fiyat aralığı 1500-10000
  • Katlanır bisikletlerin piyasadaki satış fiyat aralığı 1500-15000
  • Dağ bisikletleri için belirlenen satış fiyat aralığı 1500-100000
  • Yol bisikletleri için ödenecek fiyat aralığı 2000-100000
  • Kalitesine göre bisikletlerdeki fiyat aralığı 50-1000
  • Jant vites sistemi ve yedek parçalardaki fiyat aralığı 500-20000 olarak belirlenmiştir.
Elektrikli Bisikletler Hakkındaki Merak Edilen Bilgiler

Elektrikli Bisikletler Hakkındaki Merak Edilen Bilgiler

Elektrikli Bisikletler Hakkındaki Merak Edilen Bilgiler

Elektrikli bisikletler genellikle düz yollarda tercih edilmektedir. Hem bir yerden bir yere götürmesi için hem de nadiren de olsa spor amacıyla kullanılmaktadır. Japonya’da bisiklet yolları veya düz yollar olmadığı için sıradan bisikletler tercih edilmiyor. Ama şimdi, elektrikli bir bisikletle her şey çok kolay hale geldi!

Elektrikli Bisiklet Nedir?

Elektrik enerjisi ile çalışır. İkincil bir bataryadan elektrik enerjisi çeken bisiklete denir. Bisiklete pedallar ve pillerle güç sağlanabilir.

Elektrikli Bisiklet Ne ile Çalışır?

Pedalları veya motoru çalıştırmayın. Bu nedenle pedala bastığınızda motor duracaktır. Bu nedenle sürüş çok güvenlidir.

Elektrikli Bisikletlerin Marka ve Modelleri Nelerdir?

Benelli, Yuki, Gotcha, Scott, Mosso, Cararo, Yadea ve Lux markalarını satıyoruz. Motosikletlerde olduğu gibi, sürücünün ihtiyaç ve tercihlerine göre çeşitli bisiklet modelleri üretilmektedir.

Elektrikli Bisiklet Alırken Nelere Dikkat Etmeliyim?

Öncelikle elektrikli bisikletinizi ne için kullanacağınızı düşünün. Kalın jant seçmeyin. Şehirde tek başına mı yoksa toprak bir alanda mı araba kullanıyorsunuz? Pil menziline ve şarj süresine özellikle dikkat edin. Elektrikli bisikletler 40 km’den başlar. Elbette ideal menzil 32 ila 64 km’dir. Garanti, onaylı hizmetler ve ağ kullanılabilirliği akılda tutulması gereken konulardan biridir.

Elektrikli Bisiklet Motor Çıkışı

Seçim yaparken ihtiyacınız olan boyutta bir elektrikli bisiklet satın alın.

500 watt’lık bir elektrikli bisiklet 25 km koşabilir ve 200 watt veya daha yüksek bir elektrikli bisiklet 75 km koşabilir.

Elektrikli Bisiklet Nereden Alabilirim?

Yetkili bir perakendeciden veya çevrimiçi alışveriş yapabilirsiniz. Bir bisikletiniz varsa, bir elektrikli bisiklet kiti satın alabilir ve onu kendi bisikletinize dönüştürebilirsiniz.

Elektrikli Bisiklet Ne Kadar?

Yol koşulları ve sürücü kullanımı bu durumu etkiler. Yeni modelin 80-100 km yol kat ettiğini görebilirsiniz. Pilin boyutuna bağlıdır.

Elektrikli Bisiklet Ehliyeti-Ehliyet-Plaka Gerekiyor mu?

Karayolu trafik yönetmeliğine göre 250 watt’ın üzerinde azami hız ve 25 km / saat veya daha düşük hıza sahip bisikletler plakalara ihtiyaç duymadan pedal çevirme kuvvetiyle hareket edebilir.

Elektrikli Bisiklet Elektrik Faturanızı Ne Kadar Etkiler?

Üreticinin talimatlarına göre 100 km’de 5-10 TL tüketiyor.

Elektrikli Bisiklet Almak Mantıklı mı?

Kullanım koşullarına, bölgenizin coğrafi konumuna ve taşıması gereken ağırlığa bağlı olarak değişebilir.

Elektrikli Bisiklet Pilinin Şarjı Elektrik Faturasına Nasıl Yansır?

Normalde düşünüldüğünden daha az güç tüketirler. Kısa bir hesapla, ayda 20TL’yi geçmeyen bir ücret karşılığında gün içinde 50km seyahat edebilirsiniz.

Elektrikli Bisikletin Ortalama Maliyeti Nedir?

1400TL’den 8000TL’ye kadar yeni ürünler veya 450TL’den 4000TL’ye kullanılmış ürünler satın alabilirsiniz.

İki Kişi Elektrikli Bisiklete Binebilir Mi?

Kataloğun toplam ağırlığından 20 kg daha fazla ortalama performans elde etmek mümkündür. Ağırlık ne kadar ağırsa performans o kadar düşük olur. Aynı zamanda seçilen modele de bağlıdır.