İstanbul Büyükşehir Belediyesi Elektrikli Scooter Direktifi İkinci Kez Komiteye Devredildi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Elektrikli Scooter Direktifi İkinci Kez Komiteye Devredildi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Elektrikli Scooter Direktifi İkinci Kez Komiteye Devredildi

Trafik hacminin artması ve yolcuların kentsel yaşamdaki hareketleri nedeniyle elektrikli scooterlara olan talep artmaktadır. Elektrikli scooterlar vatandaşlara yakın mesafeden hareket özgürlüğü ve virüslerden korunma sağlarken, ulaşım ve toplu taşıma yükünü azaltır. Tüm benzer direktifler için incelemerde bulundu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Çevre Şehircilik Bakanlığı’na bir metin gönderdi. Endüstride sektöre hizmet veren yedi elektrikli scooter şirketi metni tamamladı ve şirketten geri bildirim almak için bakanlığa geri gönderdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) elektrikli scooter kullanımına ilişkin çıkardığı yönerge bugünkü UKOME konferansının gündemi olmaktadır. Yapılan oylama sonucu sırasında, elektrikli scooter kullanım kuralları ile denetim ve onay esaslarını belirleyen yönerge taslağı oybirliğiyle İkinci Alt Komiteye devredildi.

Pandemi sürecinde yoğun trafik nedeniyle toplu taşıma kullanmak istemeyen kişiler, elektrikli scooterlara olan ilgi her geçen gün artıyor. Kaza ve ölüm nedeniyle İstanbul’un metropol bölgesindeki Uluslararası Para Piyasası İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından elektrikli scooter kullanımı ve çalıştırılmasına ilişkin talimatlar yayınlanma süreci başlamıştır. Direktif taslağı ilk olarak 25 Haziran 2020 tarihindeki UKOME Konferansı’nda önerildi. Yönerge, oy birliğiyle alt komiteye devredildi. Daha sonra Temmuz ayında tekrar UKOME gündemine sunulan metin hükümet temsilcilerinin oylamasıyla reddedildi.

Aralık 2020 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin gündemini teyit etmek için Karayolu Trafik Kanunu “Organizasyonel Çevre Ajansı Taslak Türkiye” oluşturulmuş ve elektrikli scooter dağıtımı yapılmıştır. Kullanım yaşı 16 olarak tanımlanmıştır ve yalnızca bisiklet yolu veya otoyol olarak kullanılan alan 50 km / saatin altında olmaktadır. Araç olarak kabul edildikten sonra, Şubat ayındaki UKOME konferansında herhangi bir ayarlama yapılmadığı için sorun tekrarlandı.

Bugün Janisary Eurasia Show Center’da düzenlenen UKOME konferansında eski yönerge oybirliğiyle alt komiteye devredildi. Adımlar iki başlık altında toplanmıştır. Komiteye gelince, bu öneri önce oylandı. Alt komite daha sonra transfer için oylandı.

Bir hükümet temsilci kişisi, “Ulaştırma Altyapı Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, polis karakolu ve İçişleri Bakanlığı, Mart ayları zamanında yürürlüğe girebilecek düzenlemeler için hazırlıkların yapılmasını emretti.” dedi. Prosedürler için önce bir yasa, sonra bir kural ve sonra bir direktif çıkarmanız gerekir. “Önümüzdeki ay açıklanacak yönetmelikler ve koordineli direktifler var.” diye ifadelerde bulundu.

Orhan Demir’den 8 Aydır Kanunun Çıkmasını Bekliyoruz Açıklaması

İstanbul Uluslararası Para Piyasası ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Bakan Yardımcısı Orhan Demir, yapılan toplantıda şunları söyledi: Bu sırada kardeşlerimizden birini kazada kaybettik. Görünen o ki bu gidişatla kaybetmeye de devam edeceğiz. Kimin kullandığını bilmiyorum, bu yüzden hangi yöne gideceğimi kontrol edemiyorum. Güvenlik önlemleri, ne giydiğiniz veya kask takıp takmadığınız üzerinde hiçbir kontrole sahip değilsiniz. Bu çocuklar ölmeyi mi bekliyor? Yoksa talimatları kabul ediyor musun? Yasa geçirilirse, yasa yönergeyi ihlal eder. Bakanlık ekibine de bu talimatı verdik. Ben şahsen Bakan Yardımcısına verdim. “Ankara ilinde oluşturulan direktifler buradaki direktiflerle aynı” dedim.

Yaş Sınırını Uzatma Kararı

Toplu Taşıma Hizmetleri Daire Başkanlığı’nın konferansta oybirliği ile kabul ettiği teklifte 30 Haziran 2021 tarihi itibarıyla minibüs, taksi ve personel servis araçları için yaş sınırı bulunmamaktadır.

Türkiye ülkesinde ulaşım aracı olarak kullanılan ve % 50 oranından fazlasını oluşturan “C segmentinin” ilk 0 ile 2 yılında satın alınan yerel içerikler vardır.

Taşımacılık kapsamında hizmet araçlarının sınırsız kullanım yöntemine yönelik olarak tüzel kişilere yaptırım uygulanmasına ilişkin gündem maddesi oybirliği ile kabul edildi.

Yazar Hakkında

Yorum Yap