48 Volt 500 Watt Hub Motor Çalışma Prensibi

48 Volt 500 Watt Hub Motor Çalışma Prensibi

48 Volt 500 Watt Hub motor, Elektrikli bisikletlerde kullanılır. Bu motolar, araçlardan farklı olan teknolojiyi kullanır. Elektrikli bir bisikletin performansı, aracın ağırlığının ve istenen hızlanmanın da etkilediğini unutmamak kaydıyla, büyük ölçüde ilgili motorun türüne ve pil yuvasının yani akünün boyutuna bağlıdır. Elektrik motorunun tasarımı, aracın aküler içinde depolanması için mümkün olduğunca fazla enerji üretebileceği ve daha sonra tekerlekleri fazla kayıpsız besleyebilecek şekilde geliştirilmiştir.

Bir elektrik motorunun temel çalışma prensibi, teknolojinin 19. yüzyılda icat edilmesinden bu yana değişmemiştir. Motor iki elemandan oluşur. Bunlar, bir mahfaza içine takılı bir döner rotor ve bir sabit statordur. Elektrik akımı motordan geçtiğinde farklı manyetik alanlara sahip iki eleman birbirini iterek rotorun stator içerisinde dönmesini sağlar.

48 volt 500 watt hub motor

48 volt 500 watt hub motor

48 Volt 500 Watt Hub Motor Havayı Kirletmez

Bir elektrik motorunu endüstriyel kullanım için ayıran şey torktur. Elektrikli bisikletler için kullanılan motor, genellikle düşük hızlarda yüksek tork gerektirir ve bu da bisikletin hızlanma ihtiyaçlarını karşılamasına olanak tanır. Ayrıca endüstriyel motordan farklı, motorun çalışacağı farklı hızlardan dolayı farklı çalışma aralığı gerektiren, genellikle spesifik ve daha az dinamik koşullarda çalışmak üzere geliştirilmiş motorlardır. Bisikletlerde elektrik motorunun kullanılmasının en büyük avantajlarından biri, hava kirliliği seviyelerinin düşürülmesine katkıda bulunan kirletici gazların serbest salınımıdır. Öte yandan, bu motorlar ağırlıklı olarak batarya bankasından güç aldığından, şarj edilmeleri belirli bir zaman alır ve sokette batarya şarj edilirken bisiklet motorlu bir şekilde kullanılamaz.

Doğru Akım Motorudur

48 Volt 500 Watt Hub motor Doğru akım (DC) motorudur. DC motor, bir pilden veya başka bir DC kaynağından gelen doğru akımla (DC) çalışan bir motordur. Motordaki statorun içindeki mıknatıslar kuzey ve güney kutupları arasında bir manyetik alan oluşturur. Batarya rotora enerji aktardığında, bobinlerden geçen elektrik akımı, statora göre ters kutuplu manyetik bir kuvvet üretir ve tork üretir ve bu da kutupları hizalamaya çalışmak için rotoru dönmeye zorlar. Bu motorlar otomotiv sektöründe genellikle otomobillerde elektrikli camları açıp kapamak ve aynaları içeri çekip genişletmek için kullanılır.

Yazar Hakkında

Yorum Yap