Genel Haberler

36V 350W Elektrikli Bisiklet Dönüşüm Kiti Çalışma Prensibi

36V 350W elektrikli bisiklet dönüşüm kiti, klasik bisikletlerin elektrikli bisiklet modellerine dönüşümünü sağlayan bir üründür. Bu kitler farklı parçalardan meydana gelmiştir. Bunlardan birisi olan stator, temelde izole edilmiş tel bobinlerini çelik bir çekirdekte tutan yarıklara sahip bir metal halkadır. Akım daha sonra dönen bir manyetik alan oluşturmak için bu tellerden geçer. Rotor ise çekirdeğinde eşit aralıklarla yerleştirilmiş bir dizi iletken bulunan bir çubuktur. Çalışma sırasında rotor çekirdeği, stator sargıları tarafından üretilen manyetik alanla etkileşime girerek rotorun dönmesine ve tork üretmesine neden olur. Bu bileşenlerin tümü, normalde motoru korumak ve ısı üretimini kontrol etmek için tasarlanmış bir kutu veya muhafaza içine yerleştirilmiştir.

Elektrikli Bisiklet Kiti

Elektrikli Bisiklet Kiti

36V 350W Elektrikli Bisiklet Dönüşüm Kiti Nedir

Elektrik motorları iki farklı özellikle geliştirilmiştir. Bunlar; doğru akım (DC) ve alternatif akım (AC) elektrik motorlarıdır. Alternatif akım ile doğru akım motoru arasındaki en net fark, güç kaynağına ilave olarak hız kontrol yöntemidir. DC motorda, hız uygulanan gerilime göre değişir ve bu ilişki nispeten doğrusaldır, hız kontrolü ve hesaplamaları çok daha basit hale getirir. Alternatif akım elektrik motoru, hızlı voltaj ve akımın frekansı tarafından belirlenir ve hız, sadece verilen giriş gücünün frekansını değiştirmek mümkün olan bir frekans inverteri aracılığıyla ayarlanabilir. Fiyatları daha düşük olan AC motorlar sabit hızlı uygulamalarda daha çok kullanılır. DC motorlar genellikle değişken hız gerektiğinde basitlikleri için tercih edilir.

Voltaj Değişmemelidir

İki farklı tipte AC elektrik motoru vardır. Bunlar; senkron elektrik motoru ve endüksiyon (asenkron) motordur. Elektrikli indüksiyon motoru değişen manyetik alan, kendi armatürü (stator) içinde sargılar ile yapılır ve bu bobinlerde indüklenen akımlar yoluyla rotorun torku elde edilir. Asenkron motorlardaki rotor genellikle kendisine sağlanan frekanstan daha yavaş bir hızda döner ve çalışma sırasında tipik olarak bir “kayma” veya tam hız kaybı olur. Voltajdaki küçük bir değişiklik ise 36V 350W elektrikli bisiklet dönüşüm kiti üzerindeki performansı değiştirebilir. Yetersiz voltaj torku azaltır ve elektrik motorunun nominal hızını korumasını önleyebilir, aşırı voltaj ise torku artırır ve bu da başlatma sırasında hasara neden olabilir.

Bir yanıt yazın