Türkiye’de elektrikli bisiklet satışı geçen yıla oranla katlanarak arttı. Uzmanlar bu artışın 2021 yılında da devam edeceğini 2022’de de artacağını ön görmektedirler. Bunun nedeni olarak ucuz güvenilir ve sağlıklı bir taşıt olması gösterilmektedir.
Başlıklar
2020’de Satış Katlandı 2021’de Artış Devam Ediyor
2020’de artan taleple birlikte elektrikli bisikletin aksamını üretmeye başlayan yerli firmalar üretim kapasitelerini arttırdılar. Lastik, jant, şasi gibi ana maddeleri üreten firmalar ilk kez elektrik aksamını da üreterek yerli elektrikli bisiklet üretip ihracat yapmaya başladılar. Bulgaristan, Portekiz ve Polonya ile rekabet halinde olan ülkemiz Avrupa pazarında kendine yer bulmayı başarmıştır.
Elektrikli Bisiklet ve Elektrikli Scooter Temiz Enerjiye Katkı Sağlıyor
Benzin, mazot kullanmadan, gaz emisyonu bulunmadan, karbon salınımı bakımından doğa için en avantajlı taşıt elektrikli bisiklet ve elektrikli scooter’dır. Elektrik enerjisi dışında bir yakıta ihtiyaç duymayan elektrikli bisiklet elektrikli scooter ve taşıtlar temiz enerji kaynağı kullanarak doğaya katkı sağlamaktadır.
Ucuz Ulaşım: Kilometre Başına Maliyet 1 Kuruş
Vergi, kasko, damga, yıllık vize işlemleri, yakıt gibi maliyetlerden uzak olan elektrikli bisiklet kullanmanın maliyeti kilometre başına 1 kuruştur. Kat edilen yol miktarına oranla harcanan elektrik miktarı daha düşüktür.
Bölgelere, Yaşa, Cinsiyete Göre Elektrikli Bisiklet Kullanımı
Elektrikli bisikletin en yoğun olarak kullanıldığı bölge Ege Bölgesi iken en az kullanıldığı bölgesi Güneydoğu Anadolu bölgesidir.
- Ege
- Akdeniz
- Marmara
- İç Anadolu
- Güneydoğu Anadolu
- Karadeniz
- Güneydoğu Anadolu
Motosiklet ağırlıklı olarak erkekler tarafından kullanılırken elektrikli bisiklet kadın ve erkek kullanıcı sayısı hemen hemen eşittir. Elektrikli bisiklet yoğunlukta olarak yetişkinler tarafından kullanılmakta en çok tercih edilen yaş grubu 25 – 45 yaş arasıdır.