Yurt Dışında Ve Ülkemizde Elektrikli Bisiklet Devri

Yurt Dışında Ve Ülkemizde Elektrikli Bisiklet Devri

Elektrikli Bisiklet Kullanımı

Bugün birçok çevre sorunuyla karşı karşıyayız. Uçaklardan kaynaklanan hava kirliliği, sera gazı emisyonları ve trafik sıkışıklığı gibi birçok sorun günümüzün belki de en sık karşılaşılan problemleri arasında yer alıyor.

Salgın sırasında, özellikle karantina başladığında ve dünyanın dört bir yanındaki sokakların boş olduğu zamanlarda kentsel hava kalitesinin olumlu yönde değiştiğini gördük. Bu, zaten aşina olduğumuz ancak salgın sırasında ve sonrasında çok daha iyi bildiğimiz sonuçları gösterdi.

Bununla birlikte, karantina uygulamalarının sona ermesiyle, insanlar toplu taşımayı kullanmaktan kaçınarak, onları bir yerden diğerine daha kişisel bir şekilde götürebilecek ulaşım yöntemlerini seçmeyi tercih etmeye başladı. Bu durum birçok şehirde elektrikli bisiklet kullanımını artırmıştır. Türkiye’de özellikle elektrikli bisiklet satışları önemli ölçüde artmıştır.

Pandemi sürecinin artan yoğun risk ve tehditlerinden kaçınmak ve uyum yeteneklerini geliştirmek isteyen şehirler, özellikle sürdürülebilir ulaşım yöntemlerine yatırım yaparak şehirlerini geliştirmeye başladılar.

elektrikli bisiklet

Yurt Dışında Ve Ülkemizde Elektrikli Bisiklet Devri

Özellikle 2020 yazında Covid-19’un da etkisiyle milyonlarca insan toplu taşıma araçlarından ve iklimin etkilerinden uzak durmak için iki tekerlek üzerinde hareket etmeye başladı ve şehirlerde bisiklet sürme oranı önemli ölçüde arttı. Aslında bu durum Avrupa’da bisiklet devrimi olarak biliniyor.

Salgının başlangıcından beri, Avrupa ülkelerinde bisiklet ile alakalı altyapılar için 1 milyar avrodan fazla harcandı ve 2.300 kilometre yeni bisiklet yolu açıldı. Ülkemizde de bu tür gelişmeler görülmekte ve elektrikli bisiklet kullanım oranı hızla artmakta.

Brüksel’de, tüm şehir için hız sınırları revize edildi ve şehrin en işlek bölgelerine 40 kilometrelik yeni bisiklet yolları getirildi. Sonuç olarak şehirdeki bisiklet tüketimi bir önceki yıla göre yüzde 44 arttı. Ülkemizde de bu artış neredeyse aynı düzeyde ilerlemeye devam ediyor. Birçok büyük şehirde elektrikli bisiklet kullanımı yoğun talep görüyor ve toplu taşıma kullanımının azalmasıyla beraber covid-19 ile mücadelemizde de galip çıkacağımız şimdiden hissedilmiyor.

Yazar Hakkında

Yorum Yap